Wielki Maraton Czytelniczy - I etap
W naszej szkole rozpoczął się Wielki Maraton Czytelniczy „Na literackim szlaku”. Konkurs organizuje Wojewódzka Biblioteka w Gdańsku. Uczestnicy konkursu mają za zadanie przeczytać 6 lektur podanych przez organizatora konkursu (jedną na miesiąc) i napisać test sprawdzający.
Do I etapu konkursu przystąpiło 10 uczniów z naszej szkoły. Uczniowie zmierzyli się z tekstem Ryszarda Kapuścińskiego pt. „Transsyberyjska, 58”.
Najlepsi okazali się:
Sebastian Szramowski, kl. 3 a
Ida Chańko, kl.I b
Adrianna Błaszczak, kl. I a.
Gratulujemy!
Następny etap maratonu odbędzie się na początku listopada.
Lektura do przeczytania:
Andrzej Pilipiuk „Upiór w ruderze”.
Profilaktyka uzależnień
W dniu 1 października 2020 roku uczniowie klas drugich wzięli udział w zajęciach profilaktycznych „NOE”, realizowanych w ramach Programu Wychowawczo-Profilaktycznego szkoły. Zajęcia prowadzone były przez pracowników „Nowa Perspektywa” z Krakowa.
Na początku był mini wykład nt. programu z nawiązaniem do historii. Następnie odgrywanie psychogramy, zaaranżowanej przez prowadzących. Kolejna część zajęć polegała na losowaniu fasolek białych lub ciemnych, które miały oznaczać procent prawdopodobnych osób, mogących uzależnić się od używek, w tym od alkoholu. Ostatnia część zajęć polegała na przeprowadzeniu scenek asertywnych zachowań uczniów celem animowania i wspierania środowisk abstynenckich w rodzinach jak i w szkołach.
Program ukazał problemy wynikające z używania środków psychoaktywnych w tym alkoholu. Zwrócono uwagę na wpływ alkoholu na sferę biologiczną człowieka, ale również na całego człowieka, jego zmysły, intelekt, wolę, uczucia.
Zadanie finansowane ze środków Miasta i Gminy Sztum w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Miasta i Gminy Sztum na rok 2020.
Bogusława Bogdańska - pedagog
WEWNĘTRZNY REGULAMIN FUNKCJONOWANIA SZKOŁY W CZASIE EPIDEMII
Regulamin bezpieczeństwa sanitarnego
Uczeń
Link do zapisów: https://forms.gle/N127WG3yuxJXRoMs9
Szczegóły projektu (pdf)
Strona 2 z 5